.nemonn{position:absolute;top:-9999px}
Παρασκευή, Μάρτιος 29, 2024

Καντήλι (Τρούπι - Στρουγκίτσα)

ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ  2                                                           ΩΡΕΣ ΠΟΡΕΙΑΣ   3:30

Ταξιδεύοντας στην Εθνική Οδό Χαλκίδα – Μαντούδι,  700 μ. μετά το
  Προκόπι, συναντούμε αριστερά την διασταύρωση που οδηγεί στα χωριά
  Δαφνούσα, Τρούπι, Καλύβια στους πρόποδες του όρους Καντήλι. Μετά από
  7,3 χλμ. σε ασφαλτοστρωμένο δρόμο φτάνουμε στο Τρούπι. Το μονοπάτι για
  την κορυφή Στρουγκίτσα ξεκινά από την εκκλησία του χωριού Αγία Τριάδα
  και ανηφορίζει ΝΔ μέσα σε ένα όμορφο δάσος από πεύκα και πλατάνια με
  καλή σήμανση. Το μονοπάτι κατά διαστήματα διασταυρώνεται με το
  χωματόδρομο.

Σε 40’ συναντούμε στη θέση Σέλινα ( υψ. 500 μ) τη πηγή με το υδραγωγείο. Συνεχίζοντας τη πορεία με συντροφιά τα έλατα και την όμορφη θέα του Αιγαίου και των Σποράδων, φτάνουμε σε 35 ‘ στο διάσελο ( υψ. 680 μ). Από εδώ είναι ορατός και ο Ευβοϊκός κόλπος. Η διαδρομή συνεχίζεται αριστερά στον ανηφορικό δρόμο. Σε 20’ βρίσκουμε δεξιά στη βάση αιωνόβιου πλατάνου την Καλή Πηγή και το εκκλησάκι της Ζωοδόχου Πηγής ( υψ.780 μ.).

Περπατώντας ακόμη 700 μ. στο χωματόδρομο συναντούμε δεξιά ( υψ. 790 μ.) το σηματοδοτημένο μονοπάτι. Ακολουθώντας τη σήμανση προσεκτικά μας οδηγεί στην κορυφή. Μετά από πορεία 50’΄φτάνουμε στη θέση Αγνάντι ( υψ. 1,000 μ.) με την πανοραμική θέα του Αιγαίου να απλώνεται στα πόδια μας. Από εδώ αγναντεύουμε επίσης τα χωριά της Β. Εύβοιας. Την όμορφη εικόνα χαλάνε τα εγκαταλειμμένα λατομεία λευκολίθου, που έχουν πληγώσει το βουνό και τα απομεινάρια τους έχουν  μετατραπεί σε μπάζα και
λίμνες.

Συνεχίζοντας για 30’ συναντούμε το Πέρασμα του Χρυσαετού ( υψ.1,180μ.),όπου θα χρειαστεί μια μικρή αναρρίχηση για να φτάσουμε στην κορυφή ( υψ. 1,245 μ.). Η αποζημίωση για τον κόπο και τον ιδρώτα μας είναι η καταπληκτική θέα, σαν από αεροπλάνο. Η ματιά μας ταξιδεύει 360 μοίρες από το Αιγαίο στον Ευβοϊκό, ανταμώνει τα βουνά της Εύβοιας ( Δίρφυς, Ξηροβούνι, Ευβοϊκός Όλυμπος, Κτυπάς, Ξηρόν Όρος, Τελέθριο, Λιχάδα) και καταλήγει στις υπόλοιπες κορυφές του Καντηλιού ( Δρακότουρλα, Κούρβελο, Ρουμπακιά, Πυργάκι), που είναι μια πρόκληση διάσχισης για λίγους τολμηρούς.

Η επιστροφή από την ίδια διαδρομή για να απολαύσουμε πιο ξεκούραστα την όμορφη θεα.