.nemonn{position:absolute;top:-9999px}
Πέμπτη, Μάρτιος 28, 2024

Καταφύγιο Διρφύος - Φαράγγι Αγάλης

ΒΑΘΜΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ  2+                                                    ΩΡΕΣ ΠΟΡΕΙΑΣ  5:30 (10 Km)

Από το καταφύγιο << Μιχάλης Νικολάου>> στη Δίρφυ ξεκινάμε την διαδρομή μας ακολουθώντας τον δασικό δρόμο με κατεύθυνση Β.Δ. Φθάνουμε στον αυχένα στη θέση << Λειρή>> όπου εκεί το μονοπάτι διακλαδίζεται. Εάν συνεχίσουμε ευθεία, ανεβαίνουμε στην κορυφή της Δίρφυος ( σε 2 ώρες ακολουθώντας τα κίτρινα σημάδια). Εμείς όμως ακολουθούμε την αριστερή πορεία με κατεύθυνση Νότια που είναι σηματοδοτημένη με κόκκινα σημάδια.

Μετά από λίγα μέτρα συναντούμε τη πηγή, όπου μπορούμε να προμηθευτούμε κρύο νερό. Η πορεία συνεχίζει χωρίς να χάνουμε ύψος και μετά από 30-40 λεπτά συναντούμε δεύτερη πηγή σε υψόμετρο 1.048 μ. Από την πηγή και μετά η πορεία μας γίνεται ανηφορική, ενώ προσπαθούμε να μη χάσουμε τα κόκκινα σημάδια πάνω στα βράχια.Μετά από πορεία λιγότερο της μιας ώρας φτάνουμε σε διάσελο, απ’ όπου έχουμε οπτική επαφή με το φαράγγι της Αγάλης. Η πορεία μας από το σημείο αυτό και μετά είναι συνεχώς κατηφορική. Στο ξεκίνημα της κατηφορικής πορείας συναντούμε πανέμορφο κεδρόδασος, το οποίο περνούμε από δεξιά. Στο κομμάτι αυτό της διαδρομής και λίγα μέτρα δεξιά από το μονοπάτι, υπάρχει μικρό βάραθρο ( είναι σημαδεμένο στο χάρτη). Στο σημείο αυτό χρειάζεται λίγη προσοχή.

Μετά το κεδρόδασος η διαδρομή γίνεται πιο απότομη και χωρίς καθόλου δέντρα, ώσπου συναντούμε το δασικό δρόμο (χωματόδρομος 1). Μπαίνουμε δεξιά και περπατούμε για περίπου 1.000 μ. Στο σημείο αυτό αφήνουμε το δρόμο και μπαίνουμε αριστερά πάλι σε μονοπάτι ( γιδόστρατα) προσέχοντας να μην χάσουμε τα κόκκινα σημάδια. Το μονοπάτι σε αυτό το σημείο περνά μέσα από έλατα και μετά από πορεία 200 μ. περίπου γίνεται κατηφορικό , απότομο και δυσδιάκριτο. Εμείς κατεβαίνουμε ευθεία κάτω την πλαγιά και εάν προσέξουμε καλά, στην απέναντι πλαγιά θα δούμε βέλος ( κιτρινόμαυρο), καρφωμένο πάνω σε μοναχικό έλατο, που μας δείχνει τη σωστή κατεύθυνση. Ανεβαίνοντας στην πλαγιά που βρίσκεται το έλατο με το βέλος και συνεχίζοντας για 50 μέτρα θα βγούμε και πάλι στο δασικό δρόμο (χωματόδρομος 2). Ακολουθούμε το δρόμο ( δεξιά κατεύθυνση), προσέχοντας πάλι τα σημάδια και τα βέλη. Αφού περπατήσουμε για περίπου 400 μ., φθάνουμε σε διάσελο, όπου υπάρχει τριπλή διασταύρωση. Ακολουθούμε τη μεσαία, κατηφορική διαδρομή και μετά από 250 μ. περίπου φτάνουμε στην πηγή << Κράτια>> σε υψόμετρο 746 μ. Εκεί μπορούμε να ξεκουραστούμε και να πιούμε κρύο νερό. Στο σημείο αυτό το μονοπάτι διακλαδίζεται και πάλι. Εάν ακολουθήσουμε τη δεξιά, ανηφορική πορεία βγαίνουμε στο διάσελο που οδηγεί στη Γλυφάδα (Τσέργες). Εμείς ακολουθούμε την αριστερή, κατηφορική πορεία που οδηγεί στο φαράγγι της Αγάλης.